Hoe schrijf ik mij in? Krijg ik een startnummer van te voren (thuisgestuurd)? Hoe meld ik mij aan op de dag van het evenement? etc

De hele procedure van inschrijven tot aanmelden op de dag tot de uitslagen vind je op onze speciale RFR van AtotZ pagina

Wat kan ik doen als ik mijn deelname moet afzeggen?

Mocht je zelf geen vervanger kunnen vinden en beschik je over een FACEBOOK account dan kun jij je startbewijs aanbieden via www.facebook.com/RFRstartbewijzen. Houd er rekening mee dat m.n. in de week voor het evenement iemand hierover per Facebook contact met jou kan opnemen. Dan is de vraag naar startbewijzen namelijk het hoogst.

Tot en met de woensdag voor het evenement kan via onze speciale self-service pagina startbewijzen door de verkoper omgezet worden naar de nieuwe deelnemer. Vul het factuurnummer en het emailadres (waarmee is ingeschreven) van de verkoper in. Deze staan in de bevestigingsemail.

Als je na woensdag een startbewijs overdraagt of overneemt dan kun je alleen op de dag van het evenement op locatie je gegevens aanpassen als dit het aanmeldproces niet verstoort

Verwijder na je een overdracht vraag- en aanbod berichten op de RFR startbewijzen aanbod Facebookpagina (www.facebook.com/rfrstartbewijzen)

Ik ben mijn startbewijs kwijt of heb deze niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Mogelijk is het startbewijs terechtgekomen in je spam-box. Als dit niet het geval is kun je zelf je startbewijs opvragen via onze “opvragen startbewijs“pagina.

Als mijn afstand vol is kan ik dan op een reservelijst geplaatst worden?

Wij hanteren geen reservelijst. Je kunt een startbewijs zoeken op onze RFR-Startbewijzen pagina. Hier verwijzen wij ook deelnemers naar als zij verhinderd zijn.

Is er bij iedere startlocaties de mogelijkheid te douchen?

Een voorwaarde voor onze evenementen is om zo dicht mogelijk bij de natuur te kunnen starten waardoor er slechts een select aantal mogelijkheden zijn. De sanitairgebouwen van campings zijn veelal in het winterseizoen afgesloten.

Er zijn soms veel meer leuke mogelijkheden qua single tracks en locaties in een gebied. Waarom gebruiken jullie die niet?

Een vergunning krijgen is iets geheel anders dan een mooie route bedenken.

Vaak speelt ook het broedseizoen (medio maart tot medio juni of soms zelfs eind augustus) een grote rol voor de periode waarin een evenement georganiseerd wordt.

Beheerder en/of eigenaren beslissen uiteindelijk of wij er mogen lopen. Waar jij zelf loopt betekent niet dat dit dus voor een evenement wordt toegestaan.

Soms zijn er ook andere beperkingen zoals het niet mogen niet lopen op atb routes, ruiterroutes etc. Per gebied is dit weer verschillend.

Mag ik een hond meenemen? Organiseren jullie ook carnitrails?

We hebben al enige tijd geleden besloten geen honden toe te laten tot onze evenementen en ons ook niet op het gebied van het organiseren van carnitrails te begeven. Hiervoor moet je bij andere organisaties zijn.

Uit ons onderzoek blijkt dat niet alle deelnemers honden op het parcours op prijs stellen. En ook staan niet alle ontvangende partijen en/of terreinbeheerders open voor het meenemen van honden bij de georganiseerde evenementen.

 

Daarbij komt dat we onze evenementen “klein” (kleiner dan de echte grote) willen houden en daarom ons alleen richten op de trailrunner.

De afstand klopt naderhand niet altijd. Mijn GPS horloge geeft een kortere of langere afstand aan.

Onze route wordt uitgemeten in GARMIN Mapsource met officiële software en kaarten. Dit zijn dezelfde kaarten die in de gps gebruikt worden als wij de routes uitzetten. Daarin kunnen wij natuurlijk ook een fout maken of een wat grove route hanteren.

Het kan ook zijn dat jouw gps niet ieder bochtje meeneemt of niet alles registreert als er sprake is van een slecht GPS signaal door bewolking en/of begroeiing.

Waarom is er na afloop van het evenement geen medaille of andere soort herinnering?

Onze evenementen zijn klein en daardoor exclusief. Om de kosten zo laag mogelijk te houden werken wij niet met herinneringen.

Het aantal deelnemers die dit belangrijk vinden is heel klein. De meeste mensen leggen een medaille of herinnering (wat meestal goedkope spullen zijn) weg en is het in feite geldverspilling. Wij investeren liever in andere middelen die het evenement beter maken. De herinnering moet in je hoofd zitten, niet in wat je in je handen mee naar huis neemt.

Waarom is er geen prijsuitreiking?

De RUNFORESTRUN evenementen zijn gericht op het beleven van de natuur. Snelheid is voor het merendeel minder van belang.

Zijn de inschrijfkosten marktconform?

Je kunt inschrijfkosten voor evenementen niet met elkaar vergelijken omdat er veel verschillende aspecten zijn die de prijs voor deelname bepalen.

De RUNFORESTRUN evenementen zijn gelijk aan de inschrijfkosten van andere trailrun evenementen. Daarbij doneren wij (bijna) altijd een bedrag van €2,50 aan een SPORT4NATURE project. Deze donatie is al bij het inschrijfgeld inbegrepen.

Een trailrun van RUNFORESTRUN is exclusief. Er doen in vergelijking tot de grotere loopevenementen slechts een klein aantal deelnemers mee. Desondanks zijn grotere loopevenementen vaak duurder dan een (RUNFORESTRUN) trailrun.

Uiteindelijk bepaal jij of de kosten van deelname de moeite waard zijn geweest.